Το γήινο σώμα σου, ποιητή,
είναι μονάχα μονοπάτι
για να πορεύεται η ποίηση ανενόχλητη
από τη σκέψη στη γραφή
κι απ' τη γραφή στη σκέψη.
Αδιάβατο θα γίνει αν το φορτώσεις με ζιζάνια
κι αν πάλι το γυαλίσεις σαν παγόβουνο,
γλιστράει εκείνη και σου φεύγει.
Άστο, φρεσκοσκαμμένο χώμα να βυθίζονται τα πόδια της
να ευφραίνεται η όσφρησή της χωνεμένη κοπριά,
υγρό προζύμι και χλιαρό, έτοιμο να φουσκώσει
και στις προσκλήσεις σου μην είσαι φορτικός.
Εκείνη ξέρει. Θα σ' επισκεφτεί
σε ώρα που δεν την περιμένεις .
Το γήινο σώμα σου, ποιητή, σαν το διαλέξει Εκείνη
θα είναι ευλογημένο.
(Αφιερωμένο στους νέους διαδικτυακούς φίλους-ποιητές)
Επιστροφή στην Ανθολογία από την Πολιτιστική Σελίδα ΚΕΙΜΕΝΑ
Μαζί με το σώμα των ποιητών, ύπαρχει και το άλλο σώμα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σταθώ για λίγο στους ιερείς του Λόγου κατά πως λέει η Μεγάλη Ζωή Καρέλλη.
Στους Απαγγελλείς του έργου των ποιητών.
Πρώτα θα πρέπει να μάθουν να διαβάζουν όλοι ένα ποίημα.
Κι αφού πρώτα γίνει η εννόηση του έργου, τότε μόνον μπορούν να το ξαναπλάσουν μέσα στη δική τους συνείδηση με ταπεινότητα και σεβασμό που αρμόζει.
Όταν νοιώσουν το μέγεθος της ευθύνης απέναντι στον ποιητή, μένοντας πάντα στο όριο της καμπύλης που σχεδιάστηκε ένα του συναίσθημα, το πλαίσιο κάποιου στοχασμού, το λεπτό διάγραμμα μιας ψυχικής του κατάστασης, τότε μπορούν να το χρωματίσουν με τα εκφραστικά τους μέσα.
Να μπορέσουν να γίνουν ο πρώτος κρίκος μετά τον ποιητή, να κινήσουν δηλαδή εκείνη τη Θεία Δύναμη της Πέτρας όπως λέει ο Πλάτων, εκείνη τη Θεία Δύναμη της Πέτρας του Ηρακλή ή μάλλον του Ευριπίδη σύμφωνα με τον μύθο.
Ο Μεγάλος Μαγνήτης, η Θεία Μούσα που παίρνοντας την Δύναμη από τον πρώτο κρίκο του ποιητή να παρασύρει στην έλξη του όλους τους κρίκους τους επαρκείς ακροατές , σε μια αλυσίδα, σ' ένα χορό.
Να διεγείρουν την συναισθηματική δεκτικότητά τους, για να γευθούνε ευφρόσυνα την ομορφιά της δημιουργίας του.
Πρέπει οι άξιοι ερμηνευτές αφού και μόνον έχουν δεχθεί την ένθεη χάρη του ποιήματος σαν άλλοι ιερείς σε έκσταση προσευχής να διέρχεται η χάρη και να τελείται όλη η προεργασία στην ιεροτελεστία του ποιήματος.
Να μεταλαμβάνουν με κατάνυξη πρώτοι του Δείπνου τους του Μυστικού της άχραντης κοινωνίας, για να μπορούν να μεταδώσουν, να ερμηνεύσουν, να κοινωνήσουν στο ακροατήριο τους Χρησμούς, το Μήνυμα, το Νόημα και την Ουσία του ποιήματος.
Καλό βράδυ.
Σοφία, πολύ σπουδαία τα όσα μετέφερες εδώ καιτα προσυπογράφω.Καιεπέτρεψέ μου να σε κατατάξω στις πρωθιέρειες του λόγου,διαβάζοντας τις αισθητικές αναλύσεις σου,όπως του φίλου μου του Γ. Ποδιναρά αλλά και των άλλων.Και μάλιστα διερωτήθηκα αν γράφεις και σε κάποια λογοτεχνικά περιοδικά, γιατί ο μεστός λόγος σου,η πλούσια γλώσσα σου κλπ εντυπωσίασαν και ως φιλόλογος θα έλεγα ότι λείπουν τέτοιες αναλύσεις από τα τόσα σχολικά βοηθήματα(πχ Πατάκη) που κυκλοφορούν.Μήπως πρέπει να ασχοληθείς και με αναλύσεις έργων που είναι στα σχολικά βιβλία;Και αν δε σε χαλάω ακόμα και για βιοποριστικούς λόγους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ και σε σένα.
Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Όχι δεν γράφω πουθενά, αν και θα το ήθελα. Μου λείπουν οι διασυνδέσεις προφανώς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσχολούμαι επαγγελματικά με εντελώς αντίθετα πράγματα. Είμαι βέβαια στον τομέα επικοινωνίας, αλλά όπως και να το κάνουμε ο γραπτός Λόγος σε πάει μακρύτερα. Σου καθορίζει την αναλυτική σκέψη.
Θερμή καλημέρα σου στέλνω.
Κρίμα,γιατί το ΄χεις Σοφία, που λέει και ο "δικός σου" στην TV.Ας είναι. Σε χαίρονται οι διαδικτυακοί σου φίλοι.Καιβλέπω είναι αρκετοί οι επισκέπτες στις ιστοσελίδες σου
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό σου απόγευμα
χαίρομαι για την εκτίμηση του εξαίρετου φιλόλογου Χάρη προς την έυαίσθητη ποιήτρια κ κριτικό Σοφία Στρέζου της οποίας η πνευματική προσφορά προς τους δημιουργούς ειναι πολύτιμη.Είναι καιρός άνθρωποι σαν τη Σοφία να αρχίσουν να δημοσιεύουν τη σημαντική δουλειά τους κ σε λογοτεχνικά περιοδικά κ εφημερίδες.Η Ελλη Παιονίδου είναι πολύ καλή ποιήτρια κ πεζογράφος.Επίσης είναι ένας υ΄περοχος άνθρωπος
ΑπάντησηΔιαγραφήό Σ
Ευχαριστώ,καλέ μου φίλε Γιάννη, για την παρέμβαση σου και τα λόγια που απευθύνεις και προς τους τρεις μας.Πάντα γενναίος στα αισθήματα και στα λόγια, δείγμα σπουδαίου, ευαίσθητου και ανώτερου ανθρώπου-ποιητή.Συμφωνώ ότι η Σοφία πρέπει να δημοσιεύει ,γιατί στους αχανείς δρόμους του διαδικτύου πολλά και πολλοί χάνονται ενώ έξω είναι όσο να ΄ναι μικρότεροι οι δρόμοι και καθορισμένοι και τα γραπτά μένουν(μήπως πρέπει να προσθέσουμε στη φράση σήμερα ότι στα "έντυπα μένουν"; )
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό σου βράδυ