Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΔΙΣΤΙΧΑ...ΤΟΥ facebook No 4


Σημ. Είναι δίστιχα από τα σχόλια που έγραφα σε φίλους στο facebook

Στο ακρογιάλι σου θα 'ρθω, ξανά να κολυμπήσω,

 ελεύθερος σαν κάποτε, ψυχή μου, πριν ραϊσω.


Πώς παίζαμε, πώς τρέχαμε σε τούτη την αυλή μας

 τζιαι το νερό που πίνετε, δροσιά μες την ψυχή μας.

       

Θα 'ταν καλά Σηφάκο μου να είχα μια αντίκα.

 Στου Μόρφου σαν επέστρεψα μόνο τραπέζι βρήκα.

 Όλα τα πήραν τζι' έφυγαν, οι Τούρκοι σαν τζιαι τότε (1453,1669,1922).         
 Εσύ μου είσαι άρχοντας, μεγάλε μου τζιαι πρώτε.


Καλό μήνα να έχετε, ήρθε το καλοκαίρι.

Τι κι αν μας βάρεσε εμάς της Τρόικας τ' αγέρι.

Ίσως να είναι η αφορμή οι άνεμοι να πάρουν

τραπεζικούς, πολιτικούς, αλλού για να σαλπάρουν.

Στην Σπιναλόγκα (σόρρυ Κρήτη) σίγουρα ή σ' άλλο ερημονήσι

τους αίτιους της κρίσης μας τ' αγέρι να σκορπίσει.


  Πράγματι μέσα στον ντουνιά πόλη δεν είναι άλλη,

την Σαλονίκην τους καμιά δεν ξεπερνά στα κάλλη.

Τα νιάτα σου της χάρισες, χαλάλιν της για πάντα,

τζιαι τα πολλά μαλάματα, δικά σου, αν θέλεις, κάν’ τα.

Ευ-Χαρης-τώ σας, φίλοι μου, για τα καλά σας λόγια                                                                             
ξέρω πως είναι από καρδιάς, δεν είναι σκορπολόγια.


 Η καρκιά μου δεν ημπορεί, λάικ για να σου κάνει.

 Η αγορά μας άλλαξε τζιαι ως εδώ μας φτάνει.


Καβάτζι με εκάμετε με τα γραφόμενά σας,

 κορούες όμορφες, καλές, με τα λεγόμενά σας

τζι' όσο για σένα, Σήφη μου, της Κρήτης μας λεβέντη,

 ανάγκη δεν έχεις καμιά, με κομπλιμάν, με  γλέντι.


 Να 'μουν πουλί να πέταγα, να 'ρχόμουν στην Καβάλα,

 για ν' άκουα ρεμπέτικα και λαϊκά και άλλα.

 Με τις πενιές του μπουζουκιού του Λιούμπα θα μεθούσα

 και  γυρισμό στον τόπο μου, δε θα αναζητούσα.


Την ράχη τζι' αν μου γύρισες, δεν φαίνονται τα μούτρα,

πιάσε απ' το κατάστημα(=φαρμακείο) και βάλε λίγη πούτρα.

"Καλό Καλοκαίρι" φίλοι των αδελφών σχολείων

 για να περνάτε πιο καλά,  θα τρώω 'γιω κρομμύον.

Διευθύνσεις, καθηγητές τζιαι Σύνδεσμοι Γονέων

 πολλά προσφέρατε μαζί στη διάπλαση των νέων.


Ήθελα να ' μουνα πουλί, να 'μαι ανάμεσά σας,

 να πίνω τσίπουρο, ρακί, να πίνω στην υγειά σας.


Φυλάξτε τις δυνάμεις σας, κακό μην παραγίνει.

 Δεν αποκλείεται ξανά reunion να γίνει.


Ήθελα να 'μουνα πουλί, ας εν τζιαι ζαρτηλούι,

 στις Πλάτρες να ξεδίψαγα μέσα απ' το ποταμούι.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου